Sæt dig ned, når du spiser og sluk tv, smartphone og computer. Hvis du vil være slank gør du klogt i at være 100% opmærksom på måltidet - ellers er der stor risiko for, at du overspiser.

16 ting slanke mennesker gør

Stjæl de gode vaner som slanke mennesker har, så er du langsomt - men sikkert - på vej væk fra eventuelle ekstra kilo og mod en slank udgave af dig selv.

28. august 2016 af I FORM
  • Vane nr. 5: Bestil ikke menuer:
    Prøv at modstå fristelsen til at bestille menuer, selv om du vil få mere mad for pengene. Vælg hellere enkeltstående retter.

  • Vane nr. 6: Spis fuldkorn:
    Fuldkorns fantastiske egenskaber

  • Vane nr. 7: Spis protein
    Vælg mager protein som del af hvert eneste måltid. Fisk, æg, magert kød og magre mejeriprodukter er sunde valg.
    Bliv slank med proteiner

  • Vane nr. 8: Spis krydret mad
    Chili - din stærke slankemakker

  • Vane nr. 9: Tyg maden grundigt:
    Sæt dig ned, når du spiser. At spise i bilen eller gående på vej til arbejde kan føre til, at du spiser alt for meget; Kroppen når slet ikke at sige fra om, at nu er den mæt.

  • Vane nr. 10: Indfør madro
    Tv, smartphones og computere underholder os - også når vi spiser. Når vi ikke er opmærksomme på måltidet, registrerer hjernen ikke oplevelsen helt, og der er større risiko for, at vi vil føle os mindre mætte, end vi er.

  • Vane nr. 11: Gå en tur efter middagen
    Gå dig slank

  • Vane nr. 12: Læs om sundhed:
    Endnu en god grund til at læse IFORM
    Køb et abonnent NU
  • Vane nr. 13: Tag trapperne
    Gå til frokost i stedet for at tage elevatoren, parkér langt væk fra indgangen, gå over og snak med personen i stedet for at sende email... som ekstrabonus får du netværket mere!

  • Vane nr. 14: Lær at takle stress:
    Prøv at indføre stressreducerende tiltag i hverdagen. Gå til yoga eller tag en løbetur. Og ånd dybt ind og ud, når du mærker optakten til stress.
    Er du stresset? Se hvordan du skal træne
  • Vane nr. 15: Hav sunde snacks i nærheden
    Hav frisk frugt på køkkenbordet, sunde snacks som nødder i kontorskuffen, grøntsager som gulerødder og selleri i køleskabet - vælg hvad der virker bedst for dig
  • Vane nr. 16: Husk at grine
    Flere forskningsresultater har vist, at der er en sammenhæng mellem glade mennesker og sund livsstil.

    ...

    Vil du have overblik over, hvor mange kalorier du indtager?

    Hvad enten du ønsker at tabe dig eller holde vægten i balance, kan I FORM Kostdagbog bruges som redskab til at holde styr på din kost og kalorieindtag.

    Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis - og få overblik over dit daglige kalorieindtag

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...