Hvor hårdt skal jeg træne for at forbrænde fedt?

Jeg træner i et fitness-center for at tabe mig. Hvordan optimerer jeg min træning, så den forbrænder mest fedt?

1. april 2015 af I FORM

De fleste vil have gavn af at øge intensiteten gevaldigt. Sprintintervaller er nemlig super effektiv slanketræning. De brænder rigtig mange kalorier af og giver samtidig en tårnhøj efterforbrænding, så du smelter fedt af i flere timer efter din træning.


Fitnesscentrets maskiner egner sig rigtig godt til at lave sprint, da du nemt kan styre tempoet på dem. Hvis du ikke kan drive dig selv til intervallerne, findes der mange holdtimer, der også har indarbejdet boosts af intervaller med høj puls.

Når du skal have en pause fra det højintense, er det derimod en god idé at træne lidt længere tid ad gangen med en lavere puls. Du kan fx vælge en længere tur på løbebåndet, mens du ser lidt tv.

Hård træning som fx 20-30 min. med ret høj fart/intensitet forbrænder også mange kalorier, men træningen kan til gengæld gøre dig skrupsulten. Det øger risikoen for, at du spiser alle de forbrændte kalorier efter træning – og så er du jo lige vidt.

Fitness-hold med intervaltræning

  • CXWORX

 

Fælles for disse holdtimer er, at de indeholder sekvenser med knaldhård sprint-lignende træning, der får pulsen helt op at ringe.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...