Kvinde måler sit lår med at målebånd
© iStock

Sådan kommer du nemt af med fedtet på dine lår

Er du også udstyret med det der ekstra fedt på lårene, som du virkelig gerne vil af med? Så findes der heldigvis 5 supernemme tricks.

3. april 2017 af Anja Bruneskjold

Med disse 5 tricks kommer du nemt og hurtigt af med det der ekstra fedt på lårene, som de fleste af os døjer med. Egentlig er der ingen mad eller nogle øvelser, som kan få dig til decideret at tabe dig på benene. Men disse tricks kan faktisk trimme dine lår, så det værste fedt reduceres gevaldigt.

1. Fokuser på konditionstræning

Du skal i den grad skrue op for din konditionstræning, hvis du vil af med fedtet på lårene. Konditionstræning er godt for hele kroppen, men du skal VIRKELIG give den gas! Vælg løb eller cykling og træn fem gange om ugen i en time af gangen, hvis du vil se en stor forskel. Kombiner gerne med styrketræning, så dine lår bliver mere tonede.

Find målrettede benøvelser, der tager fat på præcis dit problemområde her.

2. Drik mere vand

Hver gang du er tørstig, bør du vælge vand - IKKE sodavand, juice osv. Vand hjælper dig med vægttab - OG det holder dig hydreret. Sørg for altid at have en flaske vand ved hånden.

3. Overvej dine gener

Hvis alle kvinderne i din familie er udstyret med en pæreformet krop, vil du aldrig kunne få de superslanke lår, du drømmer om. MEN! Du kan dog sagtens trimme dem med træning alligevel.

4. Husk morgenmaden

Du må ikke undervurdere, hvor vigtigt det er at spise morgenmad. En fiber- og proteinrig morgenmad vil sætte dit stofskifte i gang lige fra morgenstunden, og du vil automatisk gå udenom sukkerfyldte snacks og ligegyldige kulhydrater.

5. Få din nattesøvn

Det er videnskabeligt bevist, at for lidt søvn fører til øget vægt. Søvnen vil som bonus også give dig mere overskud til din træning.

Kilde: Women’sHealth

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...