Kvinde i fitnesscenter med håndklæde over skulderen og drikkedunk i hånden
© iStock

Denne type cardio-træning forbrænder flest kalorier

Vil du også gerne vide, hvilken type cardio-træning, der forbrænder allerflest kalorier? Så læs med her!

3. april 2017 af Anja Bruneskjold

Det er ikke helt ligegyldigt, hvilken form for cardio-træning, du vælger, hvis du gerne vil forbrænde så mange kalorier som overhovedet muligt. De fleste enten løber eller spinner, når de skal forbrænde kalorier. Og egentlig burde du kombinere din cardio-træning med masser af styrketræning - særligt, hvis du forsøger at tabe dig og gerne vil have, at det skal går lidt hurtigere.

Hvis du VIRKELIG giver den gas i blot fem minutter (særligt som det sidste i din træning), kan du faktisk forbrænde virkelig meget. Se bare denne liste:

Cykling med 22-25 km/t: 52 kcal

Løb med ca. 9 km/t: 49 kcal.

Ro-maskine: 49 kcal.

Zumba eller aerobic: 39 kcal.

Bikram- eller hot yoga: 34 kcal.

Step-maskine: 34 kcal.

Svømning i moderat tempo: 30 kcal.

Vægtløftning: 30 kcal.

Tennis: 30 kcal.

Klatring: 29 kcal.

Ashtanga-yoga: 25 kcal.

Pilates: 25 kcal.

Meget hurtig gang med ca. 6 km/t: 25 kcal.

Husk, at det er meget vigtigt, at du presser dig selv så meget, at du får mest muligt ud af træningen. Til gengæld skal du kun gøre det i træningens sidste fem minutter for at forbrænde de ekstra kalorier. Hvis du stadig har masser af energi tilbage efter de fem minutter er gået, kan du sagtens lave en kombination af de forskellige træningsøvelser fra listen.

God træning!

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...