Kvinde kigger på sine veltrænede arme

Tjek her, hvorfor armøvelser ikke altid er nok til at opnå flotte, tonede arme.

© iStock

4 tips til dig, der drømmer om tonede arme

Armøvelser er nemlig ikke altid nok!

26. februar 2017 af Inge Eriksen

Kigger du langt efter kvinder med tonede arme, og synes du, at dine egne godt kunne trænge til en opstrammer? Så er der hjælp at hente her!. For selv om du ikke kan punktslanke dig, er der en del tiltag, du kan gøre for at opnå mere tonede arme med mindre fedt.

1. Forbrænd fedt

Vil du gerne af med fedt på armene, skal du fokusere på fedtforbrænding generelt. Her er højintens træning, der involverer hele kroppen, dit bedste valg. For det første forbrænder du masser af kalorier undervejs. For det andet sikrer du en efterforbrænding i helt op til 24 timer, hvis du træner med en intensitet på over 80 procent af din maks-puls.

2. Max. 12 gentagelser

Træn med tunge vægte – så forbrænder du flere kalorier og bygger mere muskelmasse. Sørg for, at dine vægte er så tunge, at du kun med nød og næppe kan klare 12 gentagelser. 

Find effektive styrkeøvelser her.

3. Skru ned for kalorierne

En af de mest effektive måder at fjerne fedt fra kroppen på er ved at skære ned på kalorierne. Start med at tjekke, om du på en normal dag forbrænder de kalorier, som du indtager. Brug fx I FORMs Kostdagbog. Stemmer det nogenlunde, så prøv at fjerne 100-200 kalorier fra din daglige kost. Det er nok til at gøre en forskel for din vægt og dermed dine arme, men ikke så meget, at du konstant går rundt med en knurrende mave.

4. Lav armøvelser

Jo mere styrketræning du laver for dine arme, jo mere muskelmasse opbygger du. Sørg for både at lave øvelser, der styrker henholdsvis biceps og triceps for at få den flotteste facon på armene.

Kilde: Women´s Health

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...