Kvinde går på trapper
© iStock

4 måder at forbrænde kalorier på - uden at skulle i træningscenter

Kniber det også med at komme afsted til træningscentret? Fortvivl ej. Der er masser af andre måder at forbrænde kalorier på i hverdagen.

8. december 2016 af Anna Sjøstrøm

Indimellem føles det som om, at der er meget langt til træningscentret. Men det betyder jo ikke, at vi bare vil lade vores kroppe gå i forfald, og derfor giver vi her fire alternative måder at forbrænde kalorier på.

Start dagen aktivt

Sæt forbrændingen i vejret ved at være aktiv, inden du indtager dagens første måltid. Løb en kort tur, lav øvelser på gulvet eller gå en rask tur i den friske luft. Derved booster du din forbrænding og energi fra morgenstunden.

Put motion ind i dine pauser

Udnyt pauserne i din hverdag til at være aktiv. Der er faktisk en del kalorier at hente, hvis du skifter stillesiddende pauser ud med eksempelvis at gå op og ned af trapperne i opgangen. Du kan forbrænde helt op til 100 kalorier på 10 minutter, så op og afsted med dig!

Kort men godt

Hvis både tid og motivation er knap, så reducer træningstiden. Hvis du er vant til at træne i 30 min., kan du sagtens reducere tiden til 10 min. Men du skal give den fuld gas i samtlige minutter. Til gengæld er det hurtigt klaret!

Sov godt

Det kan lyde utroligt, men ikke desto mindre kan du tabe dig ved at sove. Et studie fra Chicago Universitet har vist, at folk kan tabe 55% mere fedt, når de sover 8 timer sammenlignet med 5 timer. Så sørg for at få tilstrækkelig søvn og undgå skærme, smartphones og alkohol, der kan forstyrre din nattesøvn.


Få en lækker Kari Traa træningstrøje + 4 numre af I FORM til kun 149 kr. 

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...