Læs også

Planken opad

Maveakademiet: V-up

Del 8, øvelse 43, fokus-øvelse

4. august 2015

Læg dig fladt ned på gulvet med benene helt strakt, hælene i gulvet og armene helt strakt op over hovedet. Hav fuldt fokus på dine mavemuskler, og brug dem til at løfte overkrop/arme og ben op fra gulvet på én gang, så de nærmer sig hinanden og du står som et flot V, balancerende på din bagdel. Sænk roligt overkrop og ben til gulvniveau igen, så mavemusklerne tager slæbet hele vejen ned til underlaget.

Undgå: At hvile arme og ben på bunden af øvelsen. Behold noget spænding i maven, og løft dig op igen med det samme.

Muskler: Lige mavemuskel og dyb tværgående mavemuskel.

Nemmere variant: Samme startposition, bortset fra at du har benene bøjet og fødderne i gulvet. Bevægelsen er den samme, bortset fra at du holder dine ben bøjet gennem hele bevægelsen.

Undgå: At svaje for meget i ryggen og løfte hovedet bagover.

Muskler: Lændemuskler men kræver aktivering af mavemuskler.

Se resten af øvelserne fra del 8 her.


Tilbage til hovedoversigten.

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...