kvinde med flad mave sidder
© wichman+bendtsen

Få flad mave på 8 uger

En flad mave står højt på mange kvinders ønskeliste. Følg I FORMs flad mave-program og se mærkbare resultater allerede om 4-8 uger.

4. marts 2016 af Marianne Korsgaard

Sådan skal du træne for at få flad mave

  • Du får to programmer, som du skal skifte imellem. Hvert program består af fire funktionelle øvelser, der skal udføres eksplosivt, så du også øger din puls og din forbrænding. 
  • Hold en hviledag efter hver træningsdag, og træn skiftevis de to programmer.
  • Husk opvarmning (fx 20 klassiske mavebøjninger)
  • Spænd op i maven under alle øvelserne. 

Få programmer her

Flad mave-program 1

Flad mave-program 2

Derfor skal du følge flad mave-programmerne

De 8 øvelser træner først og fremmest din mave, men programmerne er sammensat, så du også opnår en række andre fordele:

  • En bedre kropsholdning.
  • Stærk ryg og overkrop, hvilket mindsker din risiko for rygproblemer.
  • En forbedret stabilitet og balance.
  • En styrket udholdenhed via de mange gentagelser af øvelserne.
  • Lavere risiko for skader.
  • Højere forbrænding.

Træner du 3 gange om ugen, vil du kunne opnå synlige resultater efter 4-8 uger alt efter intensiteten. Vejer du for meget og har fedt på maven, vil du ikke kunne se dine mavemuskler, men tydeligt mærke, at du har fået stærke mavemuskler.

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...