Tyk kvinde med målebånd på maven
© iStock

De 3 vigtigste ting, du skal gøre, hvis du gerne vil af med mavefedtet

Kæmper du også med ekstra kilo på maven? Så tjek disse 3 ting, du kan gøre, for at komme fedtet til livs!

16. februar 2017 af Anja Bruneskjold

På den gode side så behøver du på ingen måde at have sixpack for at være sund. Men mange, særligt kvinder, kæmper alligevel en hel del med fedt på maven. Og sommetider er det heller ikke så godt for organerne i maven at være omringet af fedt. Heldigvis er der alligevel nogle ting, du kan gøre, hvis du gerne vil af med netop det overflødige fedt på maven.

1. Du behøver ikke at droppe kulhydraterne

Det er helt misforstået! Det findes nemlig masser af stoffer i kulhydraterne, som er med til at holde dine tarme i balance. Men alt med måde.

Det vigtigste er, at du sørger for at få en masse fibre, så maven og tarmene bliver holdt i gang hele tiden.

2. Spis mandler

Mandler er rige på fibre og fyldt med sundt fedt, som er supervigtigt for hjernen.

Det betyder ikke, at du kan spise uanede mængder af dem, men studier viser til gengæld, at folk, der spiser mandler dagligt, har lettere ved at tabe sig sammenlignet med folk, der ikke spiser dem. Det betyder selvfølgelig ikke, at du sagtens kan spise en bakke smør også. Men mandler er et godt alternativ, hvis du fx er snacksulten.

Få flere gode tips til en flad mave her.

3. Løft vægte

Og helst tre gange om ugen.Vægtløftning sætter din forbrænding i vejret, og hvis du kombinerer det med almindelige cardio-træning som fx løb, så vil du i den grad give dit vægttab et boost - og det vil også kunne ses på mavefedtet. Vælg en træningsform, du er glad for. Og gør det til en vane at inkorporere det i din uge.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...