10 tegn på en stram hoftebøjer

Det er noget nær umuligt at holde maven flad, hvis du har en stram hoftebøjer. Se, hvordan den også kan påvirke dig på andre måder.

8. juni 2011 af I FORM

En stram hoftebøjer kan være problematisk, fordi den udover at give nedsat bevægelighed og ømhed kan forårsage smerter i lænden. Din flade mave er ikke det eneste, du mister ved at have en stram psoas major-muskel.


Se herunder hvordan den også kan påvirke dig:

  • Du har smerter i lænd og ryg.
  • Du er øm og immobil i hoften og har måske en svag bækkenbund.
  • Du slider ekstra meget på dine diskus i lænden.
  • Dine balder er slappe, bl.a. fordi en stram hoftebøjer ikke tillader dem at blive trænet korrekt.
  • Du har kraftige smerter under din menstruation.
  • Du har problemer med organerne, som ikke fungerer optimalt.
  • Du har uforklarlige smerter i underlivet, som “bare er der”.
  • Du har sværere ved at føde.
  • Du har smerter under samleje.
  • Du har dårlig fordøjelse, bl.a. fordi tarmene ikke arbejder optimalt.

Træner du dine mavemuskler uden at se resultater?

Den stramme hoftebøjer kan medvirke til at din mavetræning ikke giver de resultater du burde få, men frygt ikke, det kan der gøres noget ved - læs mere om din genvej til en flad mave her.

Tag testen her - og find ud af, om din hoftebøjer er for kort.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor ofte spiser du kød?


I FORM anbefaler