To forfodssko fra hhv. Adidas ClimaCool Chill(tv) og Brooks Green Silence(th). Læs mere om dem i I FORMs store sko test.

Fordele ved forfodssko

Den naturlige løbestil med forfodssko styrker dine fødders muskulatur og gør dig til en bedre og stærkere løber.

1. juni 2011 af I FORM

Sådan er skoene

Skoene til forfodsløb er flade, fleksible og uden den store stødabsorbering. De findes i mange varianter, fra de meget minimalistiske barfodssko, til de mere teknologiske sko med en vis stødabsorbering og styring af foden.

Se fordelene ved traditionelle løbesko


Sådan skal du løbe i dem

Populært sagt skal du typisk løbe i skoene på samme måde, som når du løber på bare tæer. Det vil sige, at du skal lande på midteller forfoden lige under kroppen – og ikke på hælen foran kroppen, som du gør i almindelige løbesko. Vil du mærke det på din egen krop, så prøv at løbe en lille tur i bare tæer, før du tager dine almindelige løbesko på og løber videre. Forskellen er markant!

var atoshoConfig = {
closeOnOverlayClick: true
};



Få naturligt løb helt ind under huden og se, hvordan du kommer i gang - smugkig i det nye I FORM-blad


I FORM + Flad mave-sæt for kun 79,50 kr.


Det vinder du

Den naturlige løbestil styrker dine fødders muskulatur, hvilket på sigt gør dig til en bedre og stærkere løber. Når du mestrer teknikken, kan du også få et hurtigere og lettere tråd, der skåner dig mod skader.

Derfor skal du tænke dig om

Du kan ikke bare skifte over. De nye sko kræver lang tids tilvænning og måske et kursus i, hvordan du løber optimalt. Du må i lang tid, måske altid, have både almindelige løbesko og “naturlige” sko.

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...