Læs også

Dynamisk båd, kvinde laver yoga

Dynamisk båd

Warrior 1

Første trin til en rankere holdning og afslappede skuldre er yogaøvelsen warrior 1.

22. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du warrior 1

  • Stå forrest på yogamåtten. Træd venstre fod et langt skridt tilbage (ca. 4 fødders længde).
  • Drej den bagerste fod ca. 45 grader ud, og sæt hælen i gulvet.
  • Stræk det bagerste ben, og bøj ned i det forreste. Hvis knæet kommer ud over foden, så lav større afstand mellem fødderne.
  • Pres fødderne i gulvet. Sørg for at presse ned gennem alle fire hjørner af foden (ikke tæerne, men ydersiden og indersiden af hælen, ydersiden og indersiden af forfoden).
  • Pres fødderne mod hinanden, som stod du på to isflager, der var på vej væk fra hinanden.
  • På en indånding ræk armene op mod loftet. Håndfladerne peger ind mod hinanden. Tommelfingrene peger bagud. Stræk armene, og træk skuldrene tilbage.
  • Sug maven ind og op, og drej brystet frem og op. Undgå at dreje i hoften, så du kommer til at rotere i knæet. Hold det bagerste ben strakt og aktivt.
  • Bliv i stillingen i 5-10 åndedrag.


Se hvordan du laver øvelsen her

Tak til Katharina/JeppeYoga

Kom stærk og fit gennem vinteren

Falder din træningsmotivation i de kolde måneder? Det er helt normalt. Der er dog en række ting, som du kan gøre, for at få gang i både motivationen og træningen igen. Vi har samlet de fire bedste råd til at elske sin træning, når det bliver mørkt og koldt.

Du kan også forkæle dig selv med et lækkert, feminint yogasæt, der består af opstrammende træningstights og en blød og lækker yoga-trøje med åben ryg. Det funktionelle yogasæt fra Active Fit i sikrer optimal komfort og pasform. Lige nu kan du få sættet sammen med 4 numre af I FORM og spare 937 kr.

Ja tak, vis mig tilbuddet. 

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...