Læs også

Dynamisk båd, kvinde laver yoga

Dynamisk båd

Low lunge

Nu skal du ned på alle fire og strække hele kroppen med yogaøvelsen low lunge.

22. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du low lunge

  • Fra Humble Warrior kommer du ned på alle fire og fører højre fod frem.
  • Lad hoften synke dybt ned mod gulvet, og tjek, at det forreste knæ er lige over hælen. Underbøj den bagerste fod, så tæerne kommer i gulvet.
  • Placer højre hånd på højre knæ. Pres hånden ned i knæet.
  • Træk navlen ind og op, og drej brystet godt mod venstre. Ræk venstre arm op mod loftet.
  • Bøj i albuen, og træk venstre skulderblad ind mod rygsøjlen.
  • Ræk så armen bagud, løft venstre fod, og tag fat på ydersiden af foden. Spænd i venstre balle, og træk foden ind mod ballen.
  • Træk hovedet tilbage, og overgiv dig med dybe åndedrag til dette meget intense stræk.
  • Bliv her i minimum 5 åndedrag, og kom så tilbage på alle fire og gentag øvelsen til den anden side.


Se hvordan du laver øvelsen her

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...