7 minutter til en afslappet krop

Er du lidt stresset, går du og spænder lidt i ryg og skuldre eller trænger du bare til lidt afslappende mig-tid, så kast dig ned på gulvet og prøv denne øvelse. Du får det så godt......

17. juli 2013 af I FORM

Yoga-øvelsen "Liggende twist" smidiggør hele din rygsøjle og løsner op for spændinger i skuldrene.
Øvelsen kan laves hele dagen, men er især perfekt om aftenen, inden du skal sove. Prøv selv og mærk, hvordan velværet spreder sig i din krop.

Sådan gør du:

  • 1. Lig på ryggen - gerne på en yogamåtte.
  • 2. Sæt venstre fod på højre knæ og rul knæet mod højre, så du ligger på højre hofte.
  • 3. Løft og drej derefter brystkassen modsat, så venstre skulder kommer i gulvet.
  • 4. Hold skulderen i gulvet mens du med højre hånd blidt trækker det bøjede knæ mod gulvet.
  • 5. Træk vejret roligt og hold stillingen mellem 5-10 åndedrag.
  • 6. Gentag øvelsen til den anden side.
  • 7. Lig derefter 5 minutter på ryggen med lukkede øjne og afspænd hele kroppen.

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...