Stræk dig fri af stress med yoga

Det tager kun 10 minutter og giver dig den samme følelse i kroppen, som når du har fået en god gang massage. Yoga er helt enkelt og koster ikke noget.

31. juli 2012 af I FORM

Træt og stresset?


Sæt dig ned, smid skoene og træk benene op under dig. Tag et tæppe, en dyb indånding og kig så på disse to yogaøvelser.
Dem skal du lave i aften, inden du lægger dig til at sove.

Det rigtige outfit til den hårde træning

Yoga: Derfor er de to øvelser gode

 

    • Begge stillinger strækker skuldre, ryg og brystmuskulatur – det er her, vi som regel spænder, når vi er stressede.

 

  • Stillingerne sørger også for, at der kommer mere blod til hovedet, så hovedpine og anspændthed i nakken letter.

 

 

  • Du oplever også ro og nærvær, fordi begge stillinger kræver fokus og koncentration og viser dig en helt ny måde at bruge din krop på.

 

 

Ploven: lær at lave den

Den lille bro: lær at lave den

 

I FORM anbefaler yogaøvelsen ploven mod stress. Lær den med fire enkle trin.

I FORM anbefaler yogaøvelsen den lille bro mod stress. Lær den med seks simple trin.

Måske er du interesseret i...