Styrk din ryg med yoga

Der er gode grunde til at stræbe efter en flot kropsholdning. Med I FORMs 7 enkle yogaøvelser og en lille tidsinvestering kan du komme til at gå rank og veltilpas rundt i hverdagen.

30. august 2016 af Anna Miller

Flot holdning med yoga

En rank rygsøjle virker slankende og foryngende, og den åbner dig op, så din krop får mulighed for at fungere optimalt. Muskler og led er mere funktionsdygtige, fordi de i en rank krop sidder placeret, hvor de skal, og har plads til at fungere. Falder du sammen, vil nogle muskler blive for korte og spændte, andre for lange og slappe og dermed fungere dårligere. Derfor er en god holdning også et vigtigt aktiv i dit træningsliv.

7 yogaøvelser, der retter dig op

Udfør øvelserne 3-4 gange om ugen. En runde tager cirka en halv time. Giv dig god tid i alle stadier af de enkelte øvelser.

Det skal du bruge

  • Yogamåtte
  • Yogabælte (eller et almindeligt bælte eller tørklæde)
  • 4-5 tæpper eller tykke håndklæder
  • Evt. en yogablok (eller en tyk bog eller mursten)
  • Evt. en øjenpude (eller et lille foldet håndklæde)

Tema

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...