Yoga går lige i hjernen. Sørger du for at dyrke denne slags yoga regelmæssigt, er gevinsten desuden mindre stress og et større mentalt overskud.

Boost din IQ med yoga

Det er ikke kun smidigheden, som har gavn af yogaens stillinger. Faktisk kan du også strække dig skarpere i pæren.

2. maj 2014 af Sofia Savita Norgren
Det skyldes først og fremmest yogaens evne til at skabe balance i sindet. Når du er stresset, medfører det ofte en masse tanker og bekymringer, som kan give koncentrationsbesvær og dårlig hukommelse. Det kan føles, som om tankerne tager magten fra dig. Ved at skabe balance i tankemylderet får du kontrol over hjernen, så du kan fokusere på lige præcis det, du vil bruge den til. Programmet er en blanding af yogaøvelser, åndedrætsøvelser og meditation fra den klassiske hatha-yoga. [emediate]

Sådan bruger du programmet

  • Kør hele programmet igennem to-tre gange om ugen for at få en optimal effekt. Det tager cirka 30 minutter i alt at nå alle øvelserne igennem.
  • Derudover kan du udvælge nogle af øvelserne eller kun lave åndedrætsøvelser og meditation efter behov – for eksempel som forberedelse til en bestemt situation, hvor du har brug for at være ekstra skarp.
  • For at få en god afslutning kan du eventuelt lægge dig fladt ned på ryggen og slappe af et par minutter, når du er færdig med programmet.

Tema

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...