5 trin til L-posituren med Yogaskolen

5 øvelser til L-posituren

Hvis du ikke allerede elsker yoga, så kommer du med garanti til at gøre det nu. Med I FORMs Yogaskole hjælper vi dig gennem fire hjælpeøvelser, så du til sidst kan lave L-posituren.

24. september 2015 af Louise Fjendbo

Kom i form med Yogaskolen

Programmet er bygget op af fire hjælpeøvelser og en slutøvelse, nemlig L-posituren. Det er vigtigt, at du laver programmet i den viste rækkefølge og tager dig tid til hver øvelse. Hver øvelse gør nemlig kroppen klar og varmer den op til at udføre slutøvelsen, som træner og smidiggør store dele af din krop. Det er vigtigt, at du følger instruktionerne nøje – og mindre vigtigt, om du kan lave stillingerne fuldt ud – dit fokus skal ligge på at bevæge din krop korrekt.

Sådan gør du

  • Du har brug for en yogamåtte og en væg.
  • Lav gerne øvelserne hver dag – det vil tage dig omkring 20 minutter – men 3-4 dage om ugen giver også god effekt.
  • De dage, hvor du dyrker din vanlige træning, kan du med fordel lægge yogaøvelserne i forlængelse, så kroppen er varm.
  • Øvelserne er dog så skånsomme, at du godt kan lave dem uden opvarmning. Lav gerne to runder, hvis du har lyst.

Se alle øvelserne sat sammen herunder

Videoen er vejledende og viser rækkefølgen på de fem øvelser, det er derfor vigtigt, at du husker at holde stillingerne i de antal åndedrag, der er angivet ved den enkelte øvelse.
Tak til Katharina/JeppeYoga

Tema

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...