5 trin til kragen med yogaskolen

5 øvelser til kragen

I Yogaskolens sidste del lærer du at have fuld kontrol over krop og hoved. I FORMs Yogaskole guider dig gennem fire hjælpeøvelser, så du til sidst kan lave kragen, hvor du skal holde fokus på din krop og dit åndedræt.

29. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Kom i form med yogaskolen

Programmet er bygget op af fire hjælpeøvelser og en slutøvelse, nemlig kragen. Lav dem i den viste rækkefølge. Hver øvelse gør kroppen klar og varmer den op til at udføre slutøvelsen. Det er vigtigt, at du følger instruktionerne nøje – og mindre vigtigt, om du kan lave stillingerne fuldt ud. Dit fokus skal ligge på at bevæge din krop korrekt.

Sådan gør du

  • Du har brug for en yogamåtte.
  • Lav gerne øvelserne hver dag – det vil tage dig omkring 20 minutter – men 3-4 dage om ugen giver også god effekt. De dage, hvor du dyrker din vanlige træning, kan du med fordel lægge yogaøvelserne i forlængelse, så kroppen er varm.
  • Øvelserne er dog så skånsomme, at du godt kan lave dem uden opvarmning. Lav gerne to runder, hvis du har lyst.

Tema

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...