Kvinde snører løbesko
© iStock

Tidspunkter, du ikke gider løbe, men hvor du VIRKELIG burde

Vi hjælper dig med at få snøret løbeskoene på de sværeste dage.

5. december 2016 af Anna Sjøstrøm

Det er som om, at det nogle dage bare er rigtigt svært at trække i løbetightsene. Alligevel er det måske netop på de dage, hvor det gavner os allermest at komme afsted, og vi kommer til at føle os sejest. Vi hjælper dig med at komme afsted, når du ellers selv finder på de her undskyldninger:

”Jamen, jeg har ikke fået frokost”

Okay okay. Der er en pointe i, at du formentlig ikke vil præstere på samme niveau på tom mave, men hvis du blot kan få fingrene i en energibar, sportsdrik eller et andet mindre måltid, så kan du sagtens komme afsted på en løbetur.

”Jeg kan simpelthen ikke nå det i dag”

Hvis dagen er proppet med aftaler, så kan det selvfølgelig være svært at nå, men husk at en løbetur sagtens kan vare 15 min., og så burde det være muligt at nå. Det er vigtigt at huske på, at lidt er bedre end ingenting.


”Sofaen skal kurere mine tømmermænd”

Hovedet dunker, og du har kun sovet fire timer. Løbeturen kan virke meget langt væk på tømmermændsdage, men du vil både få det godt fysisk og mentalt af at få løbet en tur i den friske luft. Husk bare vandflasken.

”Jeg kan ikke få taget mig sammen”

Manglende motivation har vi alle prøvet, og det bedste råd her er at sætte barren lavt. Måske er succeskriteriet blot at komme afsted? Eller løbe én kilometer? De fleste får lyst til at løbe mere, når de er afsted, og ellers – så er det altid bedre end ingenting.

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...