Kvinde løfter håndvægt
© Colourbox

Sådan skal du i virkeligheden træne, hvis du vil have tonede arme

Begår du også disse fejl? Se, hvad du skal være særligt opmærksom på!

15. september 2016 af Anja Bruneskjold

Er du også én af dem, der drømmer om smukke, tonede arme? Og bruger du også oceaner af tid på at træne? Måske begår du nogle af disse klassiske fejl …

Du træner ikke skuldre og ryg. Og det er altså ret væsentlige muskler at træne, hvis du gerne vil tone armene. Både ryggen og skuldrene skal trænes. Og derudover nytter det heller noget kun at træne særlige dele af kroppen. Det er vigtigt, du har fokus på samtlige muskelgrupper – særligt de store. Så forbrænder du langt mere.

Du tænker ikke over, hvad du spiser. Og så kan det næsten være lige meget, hvor mange timer, du bruger på at træne. Men kun næsten. Hvis du går efter de tonede arme, er det bare ikke helt ligegyldigt, hvad du smider indenbords. Sørg for at spise protein til hvert eneste måltid – det er nemlig den vigtigste byggesten, når du gerne vil opbygge muskler.

TIP! Sørg for at spise ca. 30 min efter din træning. Her er din krop helt klar til at absorbere næringsstoffer – OG proteinerne genopbygger her fibrene i dine muskler.

Dine vægte er aaaaalt for lette. Er det fordi, du er bange for at komme til at se helt vildt overtrænet ud? Det vil ikke ske. Medmindre du nærmest flytter ind i fitnesscentret. Du er nødt til at træne med en vægt, der er så tung, at du rent faktisk stimulerer musklerne så meget som overhovedet muligt. Du skal max kunne tage otte til 12 repetitioner. Og det må du max kunne gøre tre til fem gange. De sidste to repetitioner skal virkelig være hårde og svære at tage. Så er din vægt nemlig tung nok.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...