Få tid til din træning

Med disse tips bliver fitness aldrig en stressfaktor – heller ikke, når du skal klemme madlavning ind i dagens program

14. september 2016 af Af kommerciel redaktion for Siemens

Ofte handler vores undskyldninger om mangel på tid, når vi lader være med at træne, men ifølge eksperter handler det i snarere om to ting: a) mangel på motivation og b) mangel på organisation. Her får du tips til begge dele, så du kan holde dig i form uden at skulle stresse i hverdagen. 

Du har ikke tid til at træne, fordi...

... du skal lave mad 

Løsning: Med nutidens udstyr, kan maden stort set passe sig selv. De nye intelligente flexInduction kogeplader fra Siemens giver lynhurtig og præcis opvarmning, mens indbyggede sensorer sikrer, at intet brænder på eller koger over. Det giver dig chancen for samtidig at lave squats, mavebøjninger og løfte håndvægte (1 minuts høj-intens workout kan erstatte 45 minutters moderat træning, ifølge canadisk forskning ved McCaster University).

Psst! Gå efter køkkengrej, der gør det lettere at lave sundere mad  – eksempelvis en grillpande der med fordel kan anvendes på kogeplader med flexInduction.

... du har en deadline på jobbet

Løsning: For at være effektiv på dit arbejde, så er det vigtigt, at du lader op andre steder. Se ikke på din træning som endnu en pligt på din to-do-liste, men vælg altid positive tanker om den, så du også træner din hjerne til automatisk at vælge disse. Ifølge eksperter bliver det lettere og lettere, jo mere du gør det. Gå fra "åh-nej, jeg kan ikke nå den times yoga i dag" til "jo, jeg har tid til at være sund i en time i dag." 

... du skal ses med dine venner

Løsning: I stedet for at tage på den sædvanlige kaffebar og sludre over en latte, kan I tage en rask gåtur på en times tid. Det udløser endorfiner, der løfter humøret, så der er endnu bedre odds for en god stemning. Samtidig toner gåturen musklerne i både ben, mave og arme, ligesom det styrker knoglerne og er med til at sikre, at du sover godt om aftenen.

... du har Netflix

Løsning: Jep, der er mange fede serier, der er skønne at følge, men binge watching kan æde mange værdifulde timer, så lav en plan over, hvor lang tid, du egentlig vil bruge (og hold dig til den). Stil eksempelvis uret til 45 minutter og kombinér hyggen med yogaøvelser, hvor du stadig kan se skærmen. 

Bonustip! Gå på opdagelse i alle de tidsbesparende fordele ved Siemens flexinduction her.

Kilder: journals.plos.org, powerofpositivity.com 

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...