Kvinde træner med håndvægt i fitnesscenter
© Colourbox

4 træningsformer, der er mere effektive end løb

Hader du løb? Så vil du ELSKE disse 4 former for træning!

25. september 2016 af Anja Bruneskjold

Løb er en af de mest udbredte motionsformer. Så for os, der ikke er så vilde med at løbetræne, er det perfekt, at der findes træningsformer, der er MINDST ligeså gode, hvis du vil lave cardio-træning. Tjek bare disse 4 træningsformer!

Crosstraineren er virkelig undervurderet

Det kan godt være, du synes, det ser lidt skørt ud. Men crosstraineren er virkelig en god erstatning for løb. Det skåner dine led, og hvis du sørger for at aktivere hele kroppen – og altså bruge dine arme også – så styrker du i den grad hele kroppen. OG! Du forbrænder en masse kalorier.

Hop op på cyklen!

Selvom du tænker, at cykling ikke lige er noget for dig, så kan det altså godt være, du vil være vild med spinning. Det er noget helt andet end at cykle til arbejde, og instruktøren presser dig (på den gode måde!), så du virkelig får pulsen i vejret. Som bonus er det ikke så hårdt for leddene, som løb kan være.

JA! Intervaltræning ER altså så godt, som de siger

Selvom alle efterhånden har hørt om intervaltræning, så er det alligevel langt fra flertallet, der er hoppet med på bølgen. Intervaltræning sætter i den grad din puls OG din forbrænding i vejret, så det er næsten skørt ikke at prøve det. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i gang? Så tjek disse 4 effektive løbeintervaller.

Trappetræning er supereffektivt

Ja, den er god nok. Trapper er faktisk geniale til træning! Du får både pulsen i vejret og styrket dit core og særligt dine lårmuskler. Find inspiration med disse 6 superøvelser, du kan lave på trapper.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...