Cookie- og privatlivspolitik






Træningsformer

Yoga: Solhilsen

Solhilsen er en yogaøvelsesrække, hvor du skal indpasse øvelserne efter dit åndedræt. Solhilsen giver energi og er en god morgenøvelse. Den fungerer også fint som opvarmning. Se øvelserne her:

Lav øvelserne 1-8 ud i et stræk og gentag derefter, så du laver i alt fem omgange. Det kan kræve stor koncentration at ånde ind og ud på de rigtige tidspunkter, men efter kort tid føles det helt naturligt.

1. Armene op

Stå med ret ryg og samlede fødder. Spred tæerne, og spænd op i lårmuskulaturen. Ånd ind, og løft armene op over hovedet fra siden. Saml håndfladerne, uden at du hæver skuldrene. Kig på tommerfingrene.

2. Bøj dig fremover

Ånd ud, og lad overkroppen falde forover. Hold ryggen lang og lige, og spred tæerne. Slap af i nakke og skuldre, og spænd op i lårmuskulaturen. Forsøg at nå gulvet med håndfladerne eller fingerspidserne.

3. Stræk ryggen fremad

Ånd ind, og stræk ryggen fremad. Stræk dine arme ud, så de "skubber" ryggen fremad - alternativt kan du placere hænderne på skinnebenene, hvis du ikke kan nå gulvet med håndfladerne. Det vigtigste er, at du har følelsen af en stærk mavemuskulatur. Spænd også lårmuskulaturen, og hav følelsen af, at du løfter knæskallerne op.

4. Ned på tæer og håndflader

Ånd ud, og sæt håndfladerne i måtten. Hop bagud på fødderne, og hvil på tåspidserne med en hoftebreddes afstand mellem fødderne. Hold albuerne tæt ind til kroppen, og slap af i nakken. Skuldre og albuer skal være i en 90-graders vinkel. Hold ryggen rank, og pas på ikke at "hænge" i lænden - bær kroppen med maven og armene.

5. Frem på armene

Ånd ind, og løft overkroppen op på strækte arme. Rul samtidig frem på forsiden af foden, og løft dig op, så knæene slipper underlaget - alternativt kan du lade dem blive i gulvet. Pres skulderbladene bagud.

6. Stræk arme og ben

Ånd ud, og rul tilbage på flad fod - tryk hælene godt ned. Stræk arme og ben helt ud, og spred fingre og tæer. Undgå at svaje i lænden, og slap af i nakken. Bliv i stillingen, mens du tager fem dybe åndedrag.

7. Hop forsigtigt fremad

Ånd ind, og hop forsigtigt fremad på fødderne, så de nu er placeret imellem håndfladerne. Alternativt kan du sætte hænderne på skinnebenene, hvis du ikke kan nå gulvet med håndfladerne. Hold ryggen rank, og spænd op i lårmuskulaturen. Spred tæerne, og pres storetåen godt ned i underlaget.

8. Fald fremover

Ånd ud, og lad overkroppen falde ned over de strakte ben, og sæt håndfladerne eller fingerspidserne i gulvet. Undgå at bøje i knæene, og lad nakke og skuldre være afslappede. Stå sådan ca. fem åndedrag, og afslut så runden med at rette dig op og stå med samlede fødder, rank ryg og armene ned langs siden. Se lige frem.


Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

Meget mere I FORM...

Få den bedste start på 2015

Abonner

Få den bedste start på 2015

Spring ind i 2015 med de bedste forudsætninger til at komme i dit livs form. Få lækkert sæt fra Kari Traa med når du bestiller 3 nr. af I FORM

Det snupper jeg!

I FORM nr. 03/2015 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.

Træn maven flad

Abonner

Træn maven flad

Vi har både programmet og det bedste udstyr, så du får det optimale ud af træningen. Nemmere bliver det ikke.

Flad mave til mig!

I FORM

Mest læste
Gå dig slank

Gå dig slank

Rask gang har i efterhånden rigtig mange undersøgelser ...

Få succes-metoden

I FORM tester: hulahop-træning

I FORM tester: hulahop-træning

I FORM bad Helle og Lene om at træne med hulahop-ringen ...

Så meget tabte de

-5 cm om taljen

-5 cm om taljen

Nu kan du lege dig slankere. I FORM har testet den nye ...

Okay - hvordan gør jeg?

Hvordan vælger man snowboard

Det er generelt meget let at starte med at løbe på ...

Læs mere

Nyeste
Få stramme baller med cykling

Få stramme baller med cykling

Cykling giver stramme baller og et effektivt ...

Læs mere her

Træn hele kroppen med CrossFit

Træn hele kroppen med CrossFit

CrossFit træner hele kroppen i ét træningspas. Træningen ...

Læs mere her

Bliv en benhård triatlet

Bliv en benhård triatlet

Få succes på din første triathlon. Triathlon er ikke kun ...

Læs mere her

Løb dig i form

Løb dig i form

Det er aldrig for sent at komme i gang med ...

Læs mere her

Træn ude hele vinteren

Træn ude hele vinteren

Se 7 trænings-former, som giver røde kinder, effektiv ...

Læs om dem her

Endnu mere I FORM...

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere


Løbeprogram

Sæt fart på de 5 km

Smid fedtet

IFORMs Kostdagbog

Farvel mavedelle

Kost- & træningsplan

Brød uden mel

Snup en opskrift

Benrevolutionen

Fiks dit ømme punkt