Kvinde laver walking lunges
© wichmann+bendtsen

Walking lunges - vejen til faste baller

Når målet er faste baller, skal du styrketræne! Og særligt denne styrketræningsøvelse giver dig rigtig ømme men flotte baller.

19. oktober 2016 af Marianne Korsgaard

Sådan gør du

  • Stå med en vægt i hver hånd og med fødderne i hoftebreddes afstand. 
  • Du skal nu steppe fremad med det ene ben og gå ned i knæ, således at det forreste knæ kommer ned i 90-graders vinkel.
  • Al kropsvægt skal være på forreste ben. 
  • Herefter rejser du dig op, samtidig med at det andet ben tager et stort skridt fremad. 
  • Du skal altså ud at “gå”. 
  • Gentag øvelsen med dette ben.
Antal: Gentag 10 gange på hvert ben.

Her får du effekten

Især den store ballemuskel og forlår. Baglår og inderlår aktiveres også, men i lidt mindre grad.

I FORM anbefaler
Vil du have mere ud af din træning og skabe synlige resultater? I FORM Kostdagbog hjælper dig med at holde styr på din kost og balancen mellem protein, kulhydrater og fedt. Log din træning, og lad os guide dig til det rette kalorieindtag!
Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis 

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...