Kvinde med stram numse og en håndvægt
© iStock

Verdens mest undervurderede balleøvelse

Du tænker med garanti ikke over det. Men lige netop denne balleøvelse bør du virkelig inkorporere i din træning

11. april 2017 af Anja Bruneskjold

Hvem vil ikke gerne have den der stramme numse, som sidder en lille smule højere oppe, end den gør lige netop nu? Det vil vi vist allesammen. Men du tænker med garanti ikke over, at denne øvelse er guld værd for dine baller - og derfor laver du den ikke. Hvis du begynder nu, så LOVER vi, at du superhurtigt vil kunne se resultater. Og du vil lynhurtigt få en fin og stram numse. Juhuuu!

Vi taler naturligvis om Frog Pumps. Navnet på øvelsen er ikke for sjov - du kan nemlig godt komme til at ligne lidt en frø, når du udfører den. Til gengæld er den nem at lave, og den giver hurtige og synlige resultater.

Sådan laver du Frog Pumps

Du skal ligge på ryggen med benene ud til siden og samle dine fodsåler. Start øvelsen uden vægt og løft dit underliv op og ned i et roligt tempo. Husk at spænde i både mave, baller og lår! Lav tre sæt med 20 repetitioner hver gang.

Husk også at lave den supereffektive planke, som OGSÅ styrker dine baller!

Ved andet sæt kan du lægge en vægtskive på den nederste del af maven. Den må gerne være ret tung, så du får så meget ud af øvelsen som muligt. Men så er det særligt vigtigt at du spænder i maven, så ikke du får ondt i ryggen.

Når du er blevet vant til at lave øvelsen, behøver du ikke længere at tænke på at tage sets. Her kan du tage så mange, du har lyst til, og så mange som du har styrke til.

Det er vigtigt, at dit hoved hele tiden bliver på gulvet, så du undgår at spænde unødigt i din nakke.

God træning!

Se øvelsen på video her nedenfor:

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...