Frida Hallqvist: Side til side

En elastik er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have. 

© Jakob Helbig

Side til side med elastik

Du behøver hverken store maskiner eller masse af plads for at styrketræne. Med denne øvelse træner du ryggen og de skrå mavemuskler... Og det eneste, du skal bruge, er en elastik.

19. juni 2017 af Frida Hallqvist

Sådan laver du øvelsen side til side

Startposition

  • Placér elastikken under begge fødder, og hold den spændt i dine hænder. 
  • Stræk dine ben, og spænd op i dine mavemuskler. 
  • Slap af i skulder og nakke.

Øvelsen

  • Bøj lidt i begge knæ, pust ud, og bøj i den ene side af kroppen, uden at elastikken bliver slap. 
  • Træk vejret ind, kom op igen, og skift over til den anden side. 
  • Skift nu i roligt tempo fra side til side. 
  • Øvelsen bliver hårdere, jo længere du bøjer ned i knæ, og jo strammere elastikken er.

Muskler, du træner: De dybe og skrå mavemuskler og ryg.

Begynder: 40 sek. øvelse + 20 sek. pause. Lav 4 sæt.

Øvet: 50 sek. øvelse + 10 sek. pause. Lav 4 sæt.

Side til side

© Jakob Helbig

I FORM klæder dig på til løbeturen

Lige nu kan du få en super praktisk og elegant løbejakke fra Active Fit sammen med I FORM.

Løbejakken er skræddersyet til at give dig de bedste forudsætninger for, at du kan yde dit bedste under træningen uafhængigt af vejr og vind.

Få den lækre løbejakke sammen med en masse inspiration, tips og sunde opskrifter fra I FORM. Du sparer over 700 kr!
>>Se det supergode tilbud lige her.<<

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...