Frida Hallqvist: Maveroning

En elastik er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have. 

© Jakob Helbig

Maveroning med elastik

Med denne øvelse træner du både de dybe, lige og skrå mavemuskler samt arme, skuldre og ryg.

19. juni 2017 af Frida Hallqvist

Sådan laver du maveroning

Startposition

  • Placér elastikken under begge fødder, kryds den hen over benene, og hold den spændt i dine hænder. 
  • Bøj dine knæ en smule, og fleks dine fødder. 
  • Rund din ryg i lænden, så meget du kan, og spænd op i dine mavemuskler. 
  • Slap af i skulder og nakke.

Øvelsen

  • Pust ud, og træk i elastikken, så du trækker dine albuer ud til siderne og lidt bagud. 
  • Du skal få en fornemmelse af, at du nu spænder endnu mere op i dine mavemuskler. 
  • Træk vejret ind, og kom frem med armene igen. 
  • Du kan gøre øvelsen hårdere ved at læne dig mere tilbage og stramme elastikken.

Muskler, du træner: De dybe, lige og skrå mavemuskler samt arme, skuldre og ryg.

Begynder: 40 sek. øvelse + 20 sek. pause. Lav 5 sæt.

Øvet: 50 sek. øvelse + 10 sek. pause. Lav 5 sæt.

Maveroning

© Jakob Helbig

I FORM klæder dig på til løbeturen

Lige nu kan du få en super praktisk og elegant løbejakke fra Active Fit sammen med I FORM.

Løbejakken er skræddersyet til at give dig de bedste forudsætninger for, at du kan yde dit bedste under træningen uafhængigt af vejr og vind.

Få den lækre løbejakke sammen med en masse inspiration, tips og sunde opskrifter fra I FORM. Du sparer over 700 kr!
>>Se det supergode tilbud lige her.<<

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...