Frida Hallqvist: Mave-benløft

En elastik er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have. 

© Jakob Helbig

Mave-benløft med elastik

Nå de dybe, de lige og de skrå mavemuskler med denne effektive styrketræningsøvelse.

19. juni 2017 af Frida Hallqvist

Sådan laver du mave-benløft

Startposition

  • Placér elastikken under din ene fod, løft benet op i luften, og hold elastikken spændt. 
  • Bøj det andet ben nede på gulvet. 
  • Spænd op i dine mavemuskler, og hold ryggen rank.

Øvelsen

  • Træk vejret ind, og sænk dig langsomt ned igennem ryggen, samtidig med at du strækker benet med elastikken foran dig, stadig oppe i luften. 
  • Pres lænden ned i gulvet, men hold hovedet oppe. 
  • Pust ud, og kom langsomt op igen til siddende position. 
  • Der skal hele tiden være en let modstand i elastikken, men jo mindre spænding i elastikken i denne øvelse, jo hårdere bliver den. 
  • En helt stram elastik giver din fod noget at stemme imod, hvilket gør det nemmere at komme op at sidde.

Muskler, du træner: De dybe, de lige og de skrå mavemuskler.

Begynder: 40 sek. øvelse + 20 sek. pause. Lav 6 sæt (skift ben efter hvert sæt).

Øvet: 50 sek. øvelse + 10 sek. pause. Lav 6 sæt (skift ben efter hvert sæt). 

I FORM klæder dig på til løbeturen

Lige nu kan du få en super praktisk og elegant løbejakke fra Active Fit sammen med I FORM.

Løbejakken er skræddersyet til at give dig de bedste forudsætninger for, at du kan yde dit bedste under træningen uafhængigt af vejr og vind.

Få den lækre løbejakke sammen med en masse inspiration, tips og sunde opskrifter fra I FORM. Du sparer over 700 kr!
>>Se det supergode tilbud lige her.<<

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...