Flamingo med bold, Pulsing Barre
© Jakob Helbig

Pulsing Barre - Flamingoøvelse med bold

Sæt fokus på baglår og baller med denne styrketræningsøvelse.

10. januar 2017 af Frida Hallqvist & Inge Eriksen

Sådan laver du flamingo med bold 

Startposition

  • Stå med parallelle fødder, bøj det ene ben bagud, og placer bolden i knæhasen. 
  • Hold en hånd på barren. 
  • Hold begge knæ på linje. 
  • Fleks foden på det løftede ben, og bøj let i knæet på det ben, du står på. 
  • Stræk dig og spænd op i mave og bækkenbund.

Bevægelse

  • Pust ud, og træk benet med bolden bagud, så langt du kan uden at svaje i ryggen. 
  • Træk vejret ind, og kom tilbage knæ mod knæ igen. 
  • Lad benet blive bagud efter den sidste gentagelse, og lav nu små puls (10 cm op og ned) med benet. 
  • Løft herefter benet med bolden ud til siden og tilbage knæ mod knæ. 
  • Lad benet blive ude til siden efter den sidste gentagelse, og lav nu små puls (10 cm op og ned). 
  • Skift ben, og start hele øvelsen forfra.

Gentagelser: 3 sæt med hvert ben; 8 x træk bagud + 8 x puls og 8 løft til siden + 8 x puls.

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...