Kvinde spænder stærk overarm, mens hun kigger på biceps
© iStock

Få stærke og tonede arme med planken

Planken findes i mange variationer. Men denne metode vil med garanti give dig de flotteste, stærkeste og mest tonede arme nogensinde. Prøv selv!

6. marts 2017 af Anja Bruneskjold

Planke-øvelsen findes i tusindvis af variationer. Og alle er faktisk supergode og effektive. Men denne metode er særligt god, hvis du ønsker at blive virkelig stærk OG samtidig få de flotteste, tonede og mest veltrænede arme hurtigt.

Lateral plank walk

Her handler det om, at du ikke skal spænde, holde og stå stille i planken. Du skal næsten hele tiden være i bevægelse. Faktisk skal du gå fra side til side med både arme og ben, mens du naturligvis spænder alt, hvad du kan i maven og holder både nakke og ryg rank. Det er bestemt heller ikke skadeligt, hvis du spænder i dine baller samtidig.

Læs også, hvordan du laver statiske lunges.

Øvelsen styrker hele dit core, fordi hele din krop konstant er i spænding. Og derudover vil du lynhurtigt kunne mærke en væsentlig forbedring af din balanceevne, fordi du hele tiden er nødsaget til at spænde i kroppen for ikke at vælte eller lave øvelsen forkert.

TIP! Det er ikke nødvendigt for at få tonede og stærke arme, men hvis du kombinerer denne planke-øvelse med push-ups undervejs i din træning, så vil din styrke komme endnu hurtigere, end hvis du lader være. Det er klart. Se øvelsen med push-up på videoen nedenfor.

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...