Kvinde med ondt i nakken
Ondt i skuldrene?

Av! Det kan give smerter i nakken og skuldrene at sidde foran en computer det meste af dagen.

© iStock

Genial øvelse for skuldre og nakke

Gå til kamp mod den ømme computerkrop med denne effektive og super nemme elastikøvelse, der løsner op i nakke og skuldre.

12. april 2018 af redaktionen

Sidder du foran en computer det meste af dagen eller stikker næsen i telefonen, hver gang chancen byder sig? Det kan gå hårdt ud over nakke og skuldre, når du krummer sammen foran en skærm, men ved hjælp af en simpel øvelse kan du forebygge spændinger og ømhed. Det eneste, du skal bruge, er en træningselastik og et par minutters pause.

Her er øvelsen mod ondt i skuldrene

Startposition: Så oprejst med rank ryg. Hold fat om elastikken med begge hænder og løft armene op, så de peger vandret frem foran dit bryst. Der skal være cirka skulderbreddes afstand mellem dine hænder og en let spænding i elastikken.

Bevægelse: Træk dine arme bagud, så dine skulderblade bliver presset mod hinanden, og du mærker modstanden fra elastikken. Vend tilbage til startpositionen i et kontrolleret tempo, og gentag. Sørg for at holde ryggen rank og armene løftede under hele øvelsen.

Se video af øvelsen her:

Derfor virker øvelsen mod ondt i skuldre og nakke

Øvelsen er genial til at styrke din øvre ryg, skuldre og nakke. Den modvirker ikke blot den ømme kontorkrop, men giver dig også en flot, rank holdning. Derfor er det en god idé at lave den så tit som muligt, fx et par minutter hist og pist på arbejde og foran fjernsynet derhjemme om aftenen. Heldigvis vejer og fylder elastikken intet i tasken, så du kan nemt snuppe den med dig på farten.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor ofte spiser du kød?


I FORM anbefaler