kvinde laver glute bridge
© wichmann+bendtsen

Glute bridge - vejen til faste baller

Det er aldrig for sent at få spændstig baller. Med den rette styrketræningsøvelse, den rette vægt og det rette gå-på-mod er de faste baller lige rundt om hjørnet.

19. oktober 2016 af Marianne Korsgaard

Sådan gør du

  • Læg dig ned på en måtte med bøjede ben. 
  • Hold en vægt med begge hænder ud for din hofte.
  • Du skal nu løfte din bagdel op mod loftet, så du kommer helt op at ligge på dine skulderblade.
  • Hold et stærkt opspænd i ballerne. 
  • Sænk dig kontrolleret, og gentag, før din numse når at ramme gulvet helt.
Antal: Gentag 10 gange.

Her får du effekten

Især den store ballemuskel og baglår. Inderlår og læg aktiveres også, men i mindre grad.

--

I FORM anbefaler
Vil du have mere ud af din træning og skabe synlige resultater? I FORM Kostdagbog hjælper dig med at holde styr på din kost og balancen mellem protein, kulhydrater og fedt. Log din træning, og lad os guide dig til det rette kalorieindtag!
Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis 

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...