Push up, armstrækninger, arme
© iStock

Få de mest tonede arme med denne kombinationsøvelse

Stærke, veldefinerede armmuskler giver god selvtillid, og de øvelser, der træner armene, er faktisk supernemme!

9. april 2017 af Birgitte Muldbjerg

Hvis du er en af dem, der laver push-ups med albuerne ude fra kroppen, så prøv denne effektive øvelse, som kræver lidt mere af dig - men som også er langt mere effektiv. Det er en kombination af den klassiske planke og den klassiske push-up.

  1. Læg dig i plankeposition – med tåspidserne i gulvet. Håndfladerne skal også i gulvet lige under skuldrene, og så skal du strække albueleddet. Sug navlen ind, og hold ryggen ret. Nakken skal holdes i lige forlængelse af ryggen.
  2. Bøj i albueleddet – sådan at overarme og albuer er helt tætte på kroppen – og brystkassen næsen rører gulvet.
  3. Stræk armene, så du kommer tilbage til plankepositionen.
  4. Gentag så mange gange, som du kan.

Er du en af dem, der har svært ved at sætte tid af til armøvelser, kan du også lave dem, når du alligevel er ude at løbe. Tag en aktiv pause, hvor du får lavet så mange af de armmuskelstyrkende øvelser, som du kan.

To armøvelser, du kan lave på løberuten

Push-ups på trappen

Hvis du alligevel kommer forbi en trappe, kan du jo suse op eller ned og så tage så mange push-ups, du kan klare på selve trappen.

Se, hvordan du gør lige her!

Triceps-dyp på bænken

I stedet for at sætte dig på de bænke eller andre siddepladser, du kommer fordi, kan du lave dem om til et mini-fitnesscenter for armene.

Se, hvordan du gør lige her!'

Vær godt klædt på til den hårde træning med I FORM. Få et lækkert træningssæt fra Kari Traa til en MEGET nedsat pris HER.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...