7-Minute Workout, kvinde træner i det fri
© Colourbox

7-Minute Workout - i form på bare 7 minutter

Nu er der ingen undskyldninger for ikke at komme i form. 7-Minute Workout er et træningsprogram, der hverken er tidskrævende, dyrt eller besværligt. Træningsprogrammet består af 12 intensive øvelser, som du kan lave hvor og når som helst. God fornøjelse!

17. november 2016 af Cecilie Dumanski

Bare 7 minutters træning er nok

7-Minute Workout er et træningsprogram, der hører under kategorien High Intensity Circuit Training (HICT) eller høj-intensivt træningskredsløb, som det bedst oversættes til på dansk.

7-Minute Workout stammer fra et større amerikansk forskningsprojekt, der viser, at bare 7 minutters motion dagligt kan give store sundheds- og helbredsmæssige gevinster. 

Sådan udfører du en 7-Minute Workout

  • 7-Minute Workout består 12 intensive trænings-øvelser. 
  • Hver trænings-øvelse laves i 30 sekunder. 
  • Mellem hver øvelse holder man 10 sekunders pause. 
  • Det er vigtigt, at man i hver trænings-øvelse presser sig selv så meget som muligt, hvis man vil have den optimale effekt ud af din 7 minute workout. 
  • Træningsprogrammet skal udføres dagligt.

Er du allerede i god form, kan du øge antallet af trænings-øvelser eller antallet af sekunder, du udfører hver øvelse i.

Hvor effektivt er programmet, hvis du er i god form?

7-Minute Workout kan findes som app, MEN vi har her samlet et par af de allerbedste trænings-øvelser. 

12 effektive trænings-øvelser

  1. Burpees
  2. Squat med halv squat
  3. Push ups
  4. Frog sit-up
  5. Ét bens-udkravl
  6. Squat
  7. Froggers
  8. Pike push up
  9. Høje knæløft
  10. Lunges
  11. Russian twist
  12. Sideplanke (evt. med knæløft)

Find videoer af alle 12 trænings-øvelser herunder

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...