Benkick bagud

Kom tættere på drømmen om faste baller med øvelsen benkick bagud.

24. august 2016 af Frida Hallqvist

Sådan laver du balle-øvelsen

Startposition

  • Stå på alle fire med knæene samlet. Lad underarmene hvile i gulvet, og flet fingrene.
  • Hold ryg og nakke lange. Spænd op i mavemuskler og bækkenbund.


Bevægelsen

  • Bøj venstre ben 90 grader, pust ud, og løft benet op mod loftet. Fleks foden, og forestil dig, at du skal presse hælen op mod loftet.
  • Træk vejret ind, og sænk benet igen. Gentag 10 gange.
  • På 10. løft bliver du deroppe og pulser opad 10 gange med små bevægelser. Afslut med at holde benet stille så højt oppe, du kan i 10 sekunder. Det var 1 sæt.


Aktive muskler

Baglår og baller.

Gentagelser

10 løft + 10 puls + 10 sek. hold stille. Lav 3 sæt. Skift ben, og lav nu 3 sæt med dette ben.

Se balle-øvelsen på video

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor ofte spiser du kød?


I FORM anbefaler