Kvinde med stram numse træner
© iStock

3 øvelser, der giver stramme baller

Vil du gerne have løftet din numse lidt? Så bør du tilføje disse tre øvelser til din træningsrutine.

22. marts 2017 af Anja Bruneskjold

Du laver helt sikkert de samme øvelser for baller og numse, når du er til træning. Men hvis ikke disse tre er på programmet, så bør de helt sikkert være det. Og ikke nok med, at dine baller bliver stramme, så giver disse 3 øvelser dig også stærke og flotte mavemuskler.

Hemmeligheden bag en stram numse er at begynde med en pilates-agtig øvelse, inden du for alvor går i gang med at træne ballerne rigtigt. Forskning viser nemlig, at du opnår bedre styrke, når du skal løfte vægte, men cardio-træningen bliver lettere. Så inden du går i gang med dødløft og squats, så prøv disse tre øvelser - 10 repetitioner af hver.

Single-Leg Circle

Læg dig på ryggen med spredte ben og armene ud til hver side. Spænd i maven, idet du løfter dit ene ben. Begynd med det højre, op løft det op i luften. Hold ryggen flad og rank, imens du hurtigt placerer dit højre ben midt på venstre ben. Gå tilbage til startposition - og skift så ben.

Double-Leg Stretch

Lig på ryggen med dine ben bøjet i 90 grader. Skuldrene skal være løftet en smule fra gulvet og hænderne skal være placeret på dine knæ. Engager dine mavemuskler, imens du skiftevis tager højre arm over og væk fra hovedet - samtidig med, du strækker venstre ben ud i luften. Derefter omvendt. 

Saksen

Læg dig på ryggen med skuldrene en anelse løftet fra gulvet. Løft først dit venstre ben en lille smule over gulvet, imens du løfter dit højre ben helt op til hovedet. Du må gerne bruge hænderne til at holde benet. Hold din overkrop løftet, når du skifter ben.

Mand træner Saksen
© iStock

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...