Kvinde træner derhjemme
© iStock

2 minutters styrketræning, du bør lave hver morgen

Vil du gerne være mere frisk og trænet? Så bør du helt sikkert lave disse 2 minutters træning hver morgen.

9. marts 2017 af Anja Bruneskjold

Helt ærligt! 2 minutter er virkelig ikke særlig lang tid. Og det kan de fleste godt få tid til hver eneste morgen.

Men inden du går i gang med din nye træningsrutine, er det vigtigt, du spørger dig selv, HVORFOR du gerne vil i gang. Er det fx for at blive hurtigere frisk? Er det for at for at blive mere trænet? Er det fordi, det er verdens letteste måde at få tonede arme og ben på? Ellers kan du ligeså godt vende dig om på den anden side, når vækkeuret ringer. Hvis du finder svaret, vil du også have meget lettere ved at stå op og rent faktisk træne de to minutter, det kræver.

Det første du skal gøre, inden du går i gang med din træning, er at drikke et par store glas vand. Kroppen er dehydreret fra en hel nat uden væske, og du har brug for vand til at få energi til dine kommende træningsøvelser.

De 2 øvelser

Alt, hvad det kræver, er 30 push-ups og 30 squats. Det tager ca. 2 minutter at udføre. Hvis du har energi og tid til det, kan du altid lave flere af dem, eller kombinere øvelserne med planken eller andre styrketræningsøvelser.

Ved at lave de to øvelser hver morgen vil du hurtigt opdage, at dit energiniveau stiger helt vildt, og at dine ben og arme vil blive meget stærkere og væsentlig mere tonede. Du vil også opleve, at dit humør stiger, og vil i den grad være parat til at indtage jobbet eller dagens gøremål.

Det er meget forskelligt, hvilken form for træning folk foretrækker. Men disse 2 øvelser kan laves hjemme i stuen, og så er de helt perfekte til dig, der ikke ligefrem svømmer i tid.

God træning!

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...