Læs også

Toe pull

Har du vækket dine balder i dag? Her får du 6 øvelser der strammer balderne op.

Sådan vækker du dine baller

Få 6 øvelser der vækker balder og baglår, så du får en stærk, fast og superflot bagside.

5. maj 2011 af I FORM

9 ud af 10 kvinder går rundt med sovende balder, der sjældent bliver brugt, og derfor er de bløde og slappe. Lær, hvordan du vækker baldemusklerne og træner både dem og baglårene, så du får en stærk, fast og superflot bagside.

Dette får dine balder til at sove


Hvornår skal jeg lave øvelserne?

  • Inden du skal træne/løbe.


Hvad får jeg ud af øvelserne?

  • Du får åbnet de led, som er låste hos de fleste, og dermed hæmmer hensigtsmæssig ben/hoftemuskelaktivering.
  • Fodøvelserne hjælper i høj grad med at få kontakt til balder, lår og de stabiliserende muskler omkring hofterne.
  • Du får kontakt til de muskler, der typisk sover, så de er klar til at arbejde fuldt ud.
  • Du får varmet leddene op, så du forebygger skader og kan opnå bedre bevægeudslag i øvelserne.
  • Du hjælper hjernen med at blive bedre til at koordinere bevægelser, så du bliver mere stabil og stærkere.

Generelt om øvelserne

  • Ingen af øvelserne må gøre ondt.
  • I øvelse 1 skal du holde fast i noget, så balancen ikke bliver udfordret.
  • Hold rygsøjlen lang – forestil dig, du bliver strakt fra issen til halebenet.
  • Træk vejret afslappet.
  • Tempoet skal være kontrolleret – og så langsomt som muligt i øvelse 13.
  • Søg for, at bevægelserne er glidende, som i slowmotion.

Måske er du interesseret i...

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen