Det lækre træningssæt fra Kari Traa er perfekt til den hårde træning.

Boost din kalorieforbrænding med styrketræning

Hvad er bedst, hvis du vil sætte fut i kalorieforbrændingen? Cardio eller styrketræning? Prøv at mixe de to og boost dine resultater.

28. juni 2016 af Thomas Lykke Olesen

Få det rigtige outfit til den hårde træning via et super godt tilbud sammen med I FORM. Klik her

Når du vil forbrænde kalorier er det afgørende, at du har styr på din kost. En god kostplan er vigtig, hvis du vil være sikker på at have et godt overblik over, hvor meget du indtager, og hvor meget du forbrænder. Når det er på plads, er det selvfølgelig relevant at finde ud af, hvordan du får mest muligt ud af din træning.

 

En kombination af styrke og cardio

For at få afveksling i træningen og samtidig give forbrændingen gode betingelser vælger flere og flere at supplere den velkendte cardiotræning med styrketræning, og det er ikke nogen dårlig ide. For selvom du måske ikke er ude efter at blive stor og stærk, men i stedet gerne vil smide nogle overfløde kilo, så kan styrketræning faktisk være meget brugbart i forhold til at nå dit mål. Her er højintensive træningsformer hvor du både høvler dine muskler godt igennem og virkelig får pulsen op blevet rigtig populære.

 

Større muskler = højere forbrænding

Når styrketræning er begyndt at snige sig med i programmet hos mange, som gerne vil tabe sig, hænger det sammen med det faktum, at muskelmasse kan have en helt afgørende betydning for forbrændingen. Lige på det punkt har mænd derfor en tarvelig fordel, men kvinder kan også høste en masse udbytte her. Jo mere muskelmasse du har, des nemmere har kroppen ved at forbrænde kalorier. Hård og intens træning er også med til at øge efterforbrændingen betragteligt. Det betyder, at din krop bliver ved med at forbrænde i længere tid efter endt træning, end hvis du f.eks. havde løbet en tur i moderat tempo.

Hvor tæt hænger sved og fedtforbrænding sammen?

Efterforbrænding kan gøre en stor forskel

Når vi taler om efterforbrænding, taler vi om den tidsperiode, efter du er færdig med at træne, hvor kroppen fortsætter forbrændingen. Undersøgelser har vist, at højintensiv træning som fokuserer på både styrke og kardiovaskulær træning kan give en efterforbrænding, som varer op mod to døgn. Forbrændingen bliver selvfølgelig mindre over tid, men varer generelt længere, end hvis du udelukkende dyrker cardiotræning. Du får altså en god portion forbrænding ”forærende”, og det er jo ikke helt dårligt.

Vær dog opmærksom på, at du kun kan forvente en så vild efterforbrænding, hvis du træner med høj intensitet på et niveau, og hvor du ikke er i stand til at tale i hele sætninger, mens du træner.

 

Genialt til hårde og svedige træningspas

Hvis du overvejer at prøve kræfter med højintens træning eller måske allerede er bidt af det, er det nye træningssæt fra Kari Traa perfekt til formålet. Lige nu kan du få det sammen med I FORM. Det er syet i et hurtigttørrende og åndbart materiale, som sikrer dig optimal komfort. Perfekt til træningspas, hvor pulsen virkelig kommer op. Top og tights er små i størrelsen, og vi anbefaler derfor, at du vælger en størrelse større, end du plejer.

Fås i str. S, M, L og XL.

Du kan få det lækre sæt fra Kari Traa til en MEGET nedsat pris sammen med I FORM her.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...