Frida Hallqvist laver øvelse med elastik på strand

En elastik er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have. 

© Jakob Helbig

6 styrketræningsøvelser med elastik

Med dette træningsprogram får du stærkere muskler, og efter nogle uger vil du kunne se, at du begynder at se mere tonet ud.

19. juni 2017 af Frida Hallqvist

Effektivt træningsprogram, der gør dig bomstærk

I styrketræningen er der udvalgt øvelser, som udfordrer mange muskler samtidigt. En elastik gør øvelserne endnu mere effektive, idet elastikkens modstand gør, at musklerne udfordres konstant, hvilket giver dig et større udbytte. Både begyndere og øvede laver de samme øvelser, for sværhedsgraden tilpasser du selv, afhængigt af hvor stramt du holder elastikken.

Husk opvarmningen, inden du foretager de 6 øvelser

8 gentagelser af hver øvelse

  • Lav cirkler med dine fødder i begge retninger.
  • Tvist ryggen fra side til side.
  • Sving dine arme rundt i store cirkler.
  • Rul med dit hoved, og kig fra side til side.
  • Løft et knæ ad gangen, træk det ud til siden, og før det langsomt ned igen.
  • Rul op og ned igennem ryggen.
  • Tag nogle dybe vejrtrækninger. 

Tema

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...