Muren møder du typisk omkring de 30 km.

Førstehjælp - når du møder muren

Du ramler sjældent ind i muren og den totale træthed, uden at kroppen har advaret dig først. Se her, hvordan du kan reagere på de signaler, kroppen sender, så du kan blive ved lidt længere.

14. april 2014 af I FORM

 

1. advarsel

Benene er tunge som bly, og det føles umuligt at flytte dem mere. Du kan heller ikke helt koncentrere dig.

Førstehjælp


På dette stadie kan du stadig redde dig selv. Tag især de mentale teknikker til hjælp – og sørg for, at du har drukket nok. Snup evt. lidt ekstra kulhydrat.

2. advarsel

Irritation og humørdyk melder sig. Måske også koldsved, rysten, kraftig sult eller tab af appetit.

Førstehjælp


Stop op, og drik energidrik. Koldsved kan være tegn på både dehydrering og blodsukkerdyk. Lav bittesmå delmål, og sæt evt. farten lidt ned for at komme tilbage på sporet.

3. advarsel

Musklerne lukker helt ned, og du kan ikke presse mere indsats ud af dem. Du udvikler tunnelsyn, svimmelhed og potentielt også kvalme.

Førstehjælp


Nu er du nået derud, hvor du ikke har godt af at komme. Stop. Du er en erfaring rigere og skal nok komme igennem næste gang.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...