Klar til maraton - fire motivationstips

Her får du fire tips, der hjælper dig med at holde motivationen i top, når du træner til maraton.

8. april 2010 af I FORM

  1. Find dig en træningspartner. Det hjælper dig med at komme afsted på de dage, din motivation er i bund. Samtidig er det hyggeligere og mere trygt at være flere af sted.

  2. Få dig en fast træningsrytme. Hvis du ikke afsætter tid til træningen, risikerer du at den glider ud på sidelinjen til fordel for andre vigtigere gøremål. Derfor kan det være en fordel, at du har faste træningsdage.

  3. Find et par faste ruter at løbe. Det kan virker mere overskueligt at skulle afsted - især hvis du har en dårlig dag. Den faste rute gør det nemmere at bide tænderne sammen og sige nu gør jeg det. Og når du først er ude, så vælger du måske alligevel at løbe lidt længere.

  4. Løb til musik. Mange løbere ynder at løbe med walkman. Det får dem til at glemme trætheden og anspændelsen og gør løbeturen til en sanseoplevelse. Undgå dog at løbe med walkman i trafikken, og sørg for ikke at skrue for højt op.

  5. Forkæl dig selv med et nyt, smart løbesæt. Det lyder måske lidt underligt, men det at kunne løbe i et nyt lækkert sæt, kan give fornyet motivation og glæde ved løbetræningen.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...