Kvinde, der løber i skoven
© Colourbox

4 fejl, du begår efter løbeturen

Begår du også nogle af disse fejl, når du kommer hjem fra din løbetur?

16. august 2016 af Anja Bruneskjold

Du tænker måske ikke over, at nogle af de ting, du gør, når du kommer hjem fra din løbetur, faktisk kan skade din sundhed. Tjek disse 4 fejl, du helt klart skal undgå at begå!

Du glemmer at strække ud

Måske tror du, at det ikke er supervigtigt at strække ud efter løbeturen. Men bare 10 minutters udstrækning vil gøre underværker for din krop. Det vil nemlig hjælpe musklerne til hurtigere at hele OG holde dem smidige. På den måde mindsker du også risikoen for skader.

Du får ikke nok energi

Det er virkelig vigtigt at fylde energidepoterne op efter en løbetur. Både så ikke du når at blive supertræt, men også så din løbetur ikke er spildt. Dine muskler har særligt brug for protein, når du har løbet eller lavet anden træning. Sørg for at spise mellem 30 minutter og to timer efter din løbetur. Så styrker du dine muskler optimalt, og du undgår samtidig at blive sulten og træt.

Du drikker ikke nok vand

Du ved allerede, hvor vigtigt det er at drikke vand. Men drikker du overhovedet nok af det? Du drikker højst sandsynligt ikke vand under din løbetur. Og selvom du gør, er det stadig vigtigt, du drikker en masse, når du er færdig med at løbe. Undgå for alt i verden at blive dehydreret!

Du skifter ikke tøj med det samme

Det er ikke hensigtsmæssigt at rende rundt i dit løbetøj alt for længe. Du risikerer, dit tøj permanent kommer til at lugte af sved, og du kan også være så uheldig, at dit løbetøj efterlader dig med både uren hud og svamp

Måske er du interesseret i...