Halvmarathon på halv tid

Halvmarathon er den nye drømmedistance. I FORMs løbeekspert Martin Kreutzer har gjort det ekstra nemt og sjovt med et nyt og effektivt program, der kan bringe dig i ægte halvmarathon-form med få timers træning om ugen.

16. marts 2015 af I FORM

Genvej til drømmedistancen

En poll på iform.dk viste for nylig, at hele 50 pct. af de løbere, der svarede, drømte om at gennemføre en halvmarathon i år. Dermed vandt de 21,1 magiske kilometer stort over både kortere og længere distancer.

Vil du læse mere om halvmarathon? Vi har samlet alt hvad du bør vide om halvmarathon lige her.


Du kan blive en god og robust halvmarathonløber med sund og sjov løbetræning, der kun tager 2-4 timer af din tid hver uge. Og kan du løbe 5 kilometer i dag, kan du også blive klar til en halvmarathon i løbet af 12 dedikerede uger.

Programmet sparer på de lange træningsture, som mange kvinder løber sur i at finde tid til. De er erstattet af ultrakorte træningspas med høj kvalitet. De små kvikke løbeintervaller er ifølge nyere forskning en super genvej til udholdenhed. De er lige så effektive som langturene, men de tager mindre end den halve tid.

Husk, at nøglen til din halvmarathonsucces er, at du løber lige så varieret, som programmet beder dig om, og rammer den rigtige intensitet. Du kan bruge intensitetsguiden her på siden til at styre dit tempo.

Få hele halvmarathon-programmet her

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...