Løb 5 km uden pause

Hey, begynder! Du kan nemt nå det. Download programmet og løb 5 km uden pause om 8 uger.

20. marts 2013 af I FORM

Bestil I FORM + eksklusivt sæt fra CRAFT - og download dit løbeprogram med det samme!

Dit program

Ja, du skal faktisk starte med at løbe 2 km i træk på dag 1 ... men rolig nu. Det skal ikke være i hælene på Usain Bolt.

De løbeture, der i programmet skal løbes uden pauser, skal løbes så langsomt, at du ikke bliver særlig forpustet – også selv om det i starten kan betyde, at du skal holde tempoet så langt nede, at du bliver overhalet af fodgængere på din vej. Målet med disse pas er at vænne kroppen til at løbe – hele vejen. Til gengæld er der lidt mere fart over feltet i dit programs fartlegspas.

Leg med farten

Fartleg er en spontan form for intervaltræning, der egner sig fremragende til dig, der endnu ikke er helt fortrolig med at presse kroppen meget systematisk.
Som navnet antyder, skal du lege med farten, når du løber. I stedet for at løbe med samme hastighed fra start til slut skal du skiftevis løbe langsomt og hurtigt.

Bestem dig fx for at sætte tempoet op i et minut, hver gang du ser en rød bil. Du kan også løbe skiftevis langsomt og hurtigt mellem træer eller lygtepæle – eller på langsiderne af en fodboldbane.

De hurtige ryk skal vare max halvandet minut, og pauserne max to minutter.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...