Løb 5 km på under 30 minutter

Nu giver du den gas og får sjovere træning end nogensinde. Download programmet og løb 5 km på under en halv time om 8 uger.

20. marts 2013 af I FORM

Bestil I FORM + eksklusivt træningssæt fra CRAFT - og download dit løbeprogram med det samme!

DIT PROGRAM:


Dit program er sjovt og varieret. Du skal igennem to korte, men intensive, pas hver uge – og et mere afslappet.

Der er fokus på den intensive træning, fordi dit program skal give dig kondition og muskelstyrke til at løbe hurtigere og hurtigere på en distance, du allerede kan klare. Du har ikke brug for at lære at løbe længere.

Fart med intervaller

Du kan glæde dig til at løbe en hel del fartleg, men du skal også i gang med en sjov form for intervaltræning, nemlig pyramideintervaller, hvor du i hvert pas først løber længere og længere intervaller og så kortere og kortere. Tempoet skal under hvert interval være så hårdt, som du kan holde til.

Det vil altså sige, at intervallet på 30 sek. skal fyres af som sprint, mens det længste interval kun skal være lidt hurtigere end dit 5-km-tempo.

Hold pause mellem hvert interval – pausen skal være det halve af sekundlængden på sidste interval.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvilken distance drømmer du om at løbe i år?


I FORM anbefaler