Til begynderen - og dig, der har holdt pause

Bliv forårets gladeste løber

Dette succesprogram bygger formen op, så du undgår skader og bliver en bedre, hurtigere og stærkere løber.

14. januar 2016 af I FORM

Løbeprogrammer kan du finde alle vegne. Budskabet er det samme: på med løbeskoene og så af sted, gå-løb-gå-løb!

I FORMs løbeprogram går anderledes grundigt til værks med opvarmningsøvelser og styrketræning for ben og balder. Det sikrer, at du bliver en bedre, hurtigere og stærkere løber, der tilmed undgår skader.

5 km løbeprogram

Fra nybegynder til stærk 5-km-løber på 12 uger

 

  • Træning 3 x om ugen

    Som udgangspunkt skal du træne tre gange om ugen. Fordel dagene hen over ugen, så der er en fridag mellem hvert træningspas. Det giver kroppen optimale muligheder for at sunde sig.

 

 

  • For begynderen

    Løbes, det skal der, men er du begynder, gælder det om at bygge fundamentet op, inden du kaster dig ud i at løbe længere distancer. Derfor fokuserer vi de første 6 uger på at opbygge den fornødne styrke til at kunne løbe rigtigt.

 

 

  • For den øvede

    Er du vant til at bruge benene og i fornuftig kondition, vil den første del af programmet være lige i underkanten. Hop ind i uge 7, hvor løbemængden øges.

 

 

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...