Cookie- og privatlivspolitik






Kost og træning

Garanti for en flad mave

En flad mave er både sundere og mere funktionel end en tyk og utrænet mave. Her får du råd der hjælper dig i mål til en flot flad mave.

Kosten er mindst lige så vigtig som gode øvelser hvis du vil være sikker på en flad mave. Få gode tips herunder.

Kostråd til din flade mave

  • Drik hver dag 1/3 af din kropsvægt i deciliter vand.
    Dvs. vejer du 60 kilo er det 20 dl. dagligt = 2 liter osv. + 2,5 dl. pr. 15. minutter du træner. Løber du fx i 30 min., skal du efterfølgende drikke ½ liter ekstra.
  • Undgå at drikke meget vand sammen med din mad.
    Drik helst vandet ½ time inden du spiser. Det fremmer fordøjelsen. Fordøjelsen skal fungere optimalt for at du optager din næring optimalt, men også for at tarmene ikke skal være oppustede så maven ikke er flad.
  • Tyg maden godt.
    Tyg din mad så den er flydende i munden, inden du synker den. Det fremmer fordøjelsen.
  • Læg kniv og gaffel fra dig.


    Læg kniv og gaffel på bordet/tallerkenen mellem bidderne. På den måde giver du dig selv tid til at tygge maden ordentligt og sluger ikke maden, hvilke både giver en dårligere fordøjelse af maden, men også gør, at du skal spise mere for at føle dig mæt.

  • Spis så rå mad som muligt først i måltidet.
    Fx. rå grønsager, skaldyr, frugt, osv. Det fremmer fordøjelsen - jo mere rå maden er jo mere intakte er enzymer, vitaminer og mineraler.
  • Undgå alt brød med gluten.
    Gluten er en kendt ballademager når det kommer til fordøjelsen. Mange mennesker har fordøjelsesproblemer, væskeophobninger, ledsmerter og stor træthed i hele kroppen pga. intolerance overfor gluten. Mange opnår forbedret energi og bedre fordøjelse når de udelader gluten i kosten.
  • Spis ris og kartofler i små mængder
    De er meget kalorieholdige og når man ikke træner meget eller har et meget fysisk aktivt job, kan man spare en masse kalorier ved at fravælge ris og kartofler i større mængder. Man har ikke brug for de mange kulhydrater hvis man ikke bevæger sig voldsomt meget.
  • Spis råt - først.


    Spis så mange af grønsagerne så rå som muligt, og spis dem først i måltidet. Jo mindre forarbejdet fødevarerne er jo mere intakte er alle næringsstoffer i maden. Jo bedre næringsstoffer jo større mæthed giver de.

  • Tag et tilskud af Omega 3.
    Det skal helst være flydende, men hvis du ikke kan lide det, så er det ok i kapsler. Mange mennesker er i underskud af omega 3 fedtsyrer i forhold til hvad der er optimalt for at opnå stor sundhed. Omega 3 fedtsyrer kan være med til at afhjælpe flere ting fx tør hud, inflammation og for højt blodtryk

Af Birgitte NymannDato: 31.8.2013


Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

Meget mere I FORM...

Forkæl dig selv

Udstyr

Forkæl dig selv

Få et top lækkert træningssæt fra Kari Traa til særpris, når du bestiller 3 nr. af I FORM!

Det snupper jeg!

Hold varmen

Udstyr

Hold varmen

Småfryser du også? Lige nu får du dette eksklusive CRAFT sæt med, når du bestiller 3 nr. af I FORM.

Læs mere

I FORM nr. 16/2014 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.

I FORM

Mest læste
Spis dig til større muskler

Spis dig til større muskler

Få en kostplan, der får dine muskler til at vokse.

Lad mig få kostplanen!

Den bedste bar til din træning

Den bedste bar til din træning

Hvis du vil have max udbytte af din træning, har din ...

Læs mere

Flad mave garanti

Flad mave garanti

Der skal de rette øvelser og kostråd til for at få en ...

Få dem her!

Løb dig slank - sådan skal du spise

Løb dig slank - sådan skal du spise

Løber du for at tabe dig, kan du for alvor sætte gang i ...

Læs mere

Test af proteinbarer

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeTest af proteinbarer

I FORM har testet 5 proteinbarer, der lover ny energi ...

Se test

Nyeste
Træn halvmaraton på den rette kost

Træn halvmaraton på den rette kost

For at få mest muligt ud af din træning til halvmaraton ...

Læs mere

I FORM tester ny generation af energibarer

I FORM tester ny generation af energibarer

Det nye er måltidsbarer, som erstatter energibarer og ...

Se test af barer

Træn med I FORM-kuren

Træn med I FORM-kuren

Se hvordan du kombinerer I FORM-kuren med træning.

Læs mere

Gør din træning mere effektiv!

Gør din træning mere effektiv!

Du bliver sløv af at miste bare 1 liter væske.

Læs mere

Te skyller ømheden væk

Te skyller ømheden væk

Har gårsdagens træning hævnet sig i form af blytunge ben ...

Læs mere

Lige nu lytter vi til...

Endnu mere I FORM...

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere


Farvel mavedelle

Kost- & træningsplan

Eksklusivt indhold

Gå efter plusset

Ny løbejakke?

Det skal du se efter

Benrevolutionen

Fiks dit ømme punkt

Løbeprogram

Sæt fart på de 5 km