Træner du dine brystmuskler tre gange om ugen, er du godt på vej til at få flotte, faste bryster. Men du skal løfte tungt!

Hvordan undgår jeg slappe bryster?

Jeg er i gang med at tabe mig en del kilo, og at det ser ud til at lykkes, er jo bare skønt. Men jeg kan mærke, at mine bryster er begyndt at hænge – hvordan undgår jeg at blive en af staklerne med “de lange” af slagsen?

1. juni 2016 af I FORM

Der er meget, du selv kan gøre for at få flottere og mere faste bryster, og du er allerede godt i gang. For brysterne består af både fedt og muskler, og får du trænet dem rigtigt, får du automatisk mere fylde i dine bryster.

Hvis du stadig har en del fedt i dine bryster, så vil man ikke kunne se, at det er dine muskler, der er vokset. Så vil musklerne “blende ind” sammen med fedtvævet. Har du til gengæld meget små bryster og dermed lidt fedt, så vil man kunne se, at det er din muskel, der laver formen på dit bryst, og ikke fedt. Uanset hvad, vil træningen give dig pænere og mere fyldige, runde bryster.

En af de bedste øvelser til at træne brystmusklerne er brede armstrækninger, hvor du sørger for at få brystet så langt ned til jorden, du kan. Du skal først skubbe overkroppen op igen, når brystet er 5 cm fra jorden. Derudover er bænkpres også godt – en øvelse, hvor du ligger på en bænk og presser to håndvægte eller en vægtstang mod loftet.

Træner du dine brystmuskler tre gange om ugen (løft så tungt, at du kun kan lave 10-12 gentagelser og virkelig skal anstrenge dig for at lave den sidste), er du godt på vej til at få faste bryster.

Som nævnt kan du gøre rigtigt meget selv for at stramme brysterne op. Men du må ikke forvente, at du absolut får dine gamle bryster tilbage, for når du taber fedt, taber du samtidig fylde.

Har du tidligere haft meget store bryster og taber dig mere end 15-20 kg under din slankekur, så kan træning måske ikke være nok, og en løsning kan være at få brysterne strammet op kirurgisk.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvilken distance drømmer du om at løbe i år?


I FORM anbefaler